تبلیغات
سایت خبری بروجرد - شش باور غلط درباره گیاه خواری را فراموش کنید
 
محسن مهربان
سایت خبری بروجرد
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
 
 
شش باور غلط درباره گیاه خواری را فراموش کنید



به گزارش سایت خبری بروجرد

گیاه خواری اگرچه مزایای زیادی برای سلامت شما دارد، اما از اطلاعات و باورهای غلط مصون نمانده است.

اگر تمایلی به مصرف زیاد محصولات حیوانی ندارید و قصد دارید گیاهان را بیشتر وارد رژیم غذایی تان کنید، اولین گام این است که 6 باور غلط در مورد این نوع رژیم ها دور بمانید:

رژیم های غذایی گیاهی سالم نیستند: این یک باور غلط است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم های گیاهی مبتنی بر کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش فشار خون بالا، چاقی و بیماری های قلبی هستند.

رژیم های غذایی گیاهی باعث کاهش وزن می شوند: اینطور نیست که شما با انتخاب رژیم های گیاهی حق مصرف گزینه های ناسالمی مانند قند و سایر غذاهای فراوری شده را داشته باشید. رژیم های گیاهی زمانی به تعادل و کاهش وزن کمک می کنند که از هر گونه عادت غلط غذایی به دور باشند.

پروتئین های گیاهی برای ساخت عضله مناسب نیستند: این یک باور غلط است. پروتئین های گیاهی سبب از بین رفتن عضلات و ضعف نمی شوند. در حقیقت آنها همانند پروتئین حیوانی در ساخت عضلات مفید هستند. مطالعات نشان داده کسانی که پروتئین برنج مصرف می کنندف پس از تمرین، به همان میزان کسانی که آب پنیر دریافت می کنند، توده عضلانی شان افزایش می یابد. خوردن آب پنیر باعث توده عضلانی بیشتر می شود، نه به این دلیل که پروتئین های حیوانی نقش موثرتری در حفظ و افزایش توده عضلانی دارند، بلکه به این دلیل که، میزان پروئتین آب پنیر در هر گرم از پروتئین برنج بیشتر است.

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان، حاوی کربوهیدرات بالا هستند: کربوهیدرات های پیچیده موجود در گیاهان نه تنها مضر نیستند، بلکه به شما در حفظ و ذخیره انرژی در طول روز کمک می کنند. مشکل زمانی ایجاد می شود که شما کربوهیدرات های فراوری شده را که باعث افزایش قند خون و افزایش وزن می شوند، به رژیم غذایی تان اضافه کنید. پس از کربوهیدرات موجود در گیاهان نترسید.

رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان همیشه شما را گرسنه نگه می دارند: این نمی تواند حقیقت داشته باشد. گیاهان حاوی فیبر هستند که شما را برای زمان طولانی سیر نگه می دارند. علاوه بر این، گیاهان کم کالری هستند و شما مجبور نیستید برای جلوگیری از دریافت کالری بیش از حد، آنها را در مقادیر کوچک انتخاب کنید و بخورید. در واقع رژیم های غذایی گیاهی، بهترین روش برای کنترل گرسنگی هستند، قند خون را افزایش نمی دهند و به بهبود فرایند هضم نیز کمک می کنند.

برای دریافت همه مواد مغذی، باید پروتئین های گیاهی را ترکیب کنید: شما لازم نیست برای دریافت پروتئین کافی از گیاهان، مثلا حتما لوبیا را با برنج مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف هر کدام از غذاهای گیاهی که حاوی پروتئین هستند، به بدن شما تمام اسیدهای آمینه ضروری را در طول روز می رساند./سلامت نیوز از آوای سلامت





نوع مطلب : سلامت، 
برچسب ها : شش باور غلط درباره گیاه خواری را فراموش کنید، گیاه خواری اگرچه مزایای زیادی برای سلامت شما دارد، اما از اطلاعات و باورهای غلط مصون نمانده است، سایت خبری بروجرد، وبسایت خبری بروجرد، وبلاگ خبری محسن مهربان، اخبار بروجرد،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 20 اسفند 1397 04:21 ق.ظ
سلام و خسته نباشید
محسن مهربان سلام سپاس
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ

پروردگارا داده هایت ، نداده هایت و گرفته هایت را شکر می گویم

چون داده هایت نعمت ، نداده هایت حکمت و گرفته هایت امتحان است.

ضمن عرض درود و خوش آمدگویی خدمت شما عزیزان

امیدوارم از مطالب سایت رضایت داشته باشید.
مدیر سایت محسن مهربان

تلگرام :chanelnews_borujerd@

اینستاگرام:mohsen_mehraban1@

ایمیلmehraban_asa@yahoo.com

سامانه پیام کوتاه 50004000300020

مدیر وبلاگ : محسن مهربان
مطالب اخیر
آرشیو وبلاگ
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :